Monday, July 2, 2007

Benim birtanecik annem...


Heralde cok degildir, 50 sinden sonra eline tual firca alip resim yapmaya gonul veren sayisi.. Benim annem harika biridir, her yonuyle herkese ornek olacak, ici yasama arzusuyla yanip tutusan, cevresini cok iyi gozlemleyen, butun yasadiklarina ragmen hala ailenin merkezi olarak herkese destek olup, sevinc veren biridir.

Ablam ve benim evlenip yuvadan ucmamizdan hemen sonra resim kurslarina basladi annem. Hem de ablamla gezdikleri bir sergi sonrasinda verilen ani bir kararla.. Simdi yaptiklarina inanmak mumkun degil. Kendisini 2-3 yil icinde oyle bir gelistirdi ki, saatlerce izlesem doyamiyorum resimlerine..


Sadece resim konusunda degil, ahsap boyama, el isleri, nakis, dikis konusunda da oldukca basarilidir canim annem. Tiyatro ile bile ilgilendi bir sene..

Ben de bir karar aldim; "Annemin Kinali Elleri" adi altinda onun icin bir blog actim. Bundan sonra burada annemin resimlerini yayinlayacagim. Baslangic olarak da benim favorim olan birkac eserine bu yazida yer veriyorum..





Devami gelecek..

17 comments:

Burcu CHAPLIN said...

Evrencim annem ne yetenekli bir bayanmış öyle.Maaşallah!Resimlerine bayıldım resmen.
Devamını sabırsızlıkla bekliyorum!

BLOG'UNUZ HAYIRLI OLSUN!
Ellerinizden öpüyorum!

Evren Yasa said...

saolasin burcucum, gercekten cok becerikliymis de bizim haberimiz gec oldu. gec olsun da guc olmasin diyoruz :))

tesekkur ederim ziyaretin icin!

Burcu CHAPLIN said...

Amiiin :)
Sen eşe dosta misafirliğe giderken pasta kek götürürsün annen de bir tablo...oh ne güzel hediye seçme derdi yok :)))

Evren Yasa said...

Walla ben kek, pasta goturuyorum hic problem degil hem yapmasini seviyorum hem de iki dakikalik ismis gibi geliyor bana ama annem bu konuda cok tutumlu! :) sadece ablama ve bana veriyor istediklerimizi, onun disinda pek kolay kolay ayrilabilecegini sanmiyorum tablolarindan :)) tabi bir tanesi ustunde aylarca calistigi icin onu da anlamamak mumkun degil.

güneş1 said...

Merhabalar!Annenizi çok tebrik ediyorum,eserleri mükemmel ellerine sağlık.Böyle güzel eserler orataya çıkarabilen insanların öncelikle gönül gözlerinin güzel bakabildiklerine inanıyorum.Yeteneklerive azimleri sayesinde de bunları ifade edebiliyorlar,başarılarının devamını diliyorum.

ufukmutfakta said...

Evren, annenin ellerine sağlık. Muhteşem tablolar yapmış. İşte insanın varlığını belgeleyebildiği en güzel şeylerden biri; resim yapmak. Çok sevdiğim ve yeteneğim olduğu halde şu sıralar yapamıyorum. Ama bana ait küçük bir atölyede içimden gelen herşeyin resmini yapmak en büyük hayallerimden biri.Başarısından ötürü Anneni, desteğin içinde seni tebrik ederim. Sevgilerimle...

Evren Yasa said...

Gunes1, anneme de okudum yazdiklarinizi, cok sevindi.. Guzel dilekleriniz icin de tesekkurler..

ufuk'ta mutfak, umarim sen de resime kaldigin yerden devam edebilirsin.. ben de cok isterdim ama maalesef yeteneksizim bu konuda, annemin guzel tablolari ile avunmak kaliyor bana da :)

yemek said...

Annenizin ellerine sağlık. Resim sevdalısı biri olarak tebrik etmemek imkansız.
İnşallah devam paylaşımlarınız olur, merakla bekliyorum.
Sevgiler...

Burcu CHAPLIN said...

Evrencim annenin yeni eserlerini merakla bekleyen hayranları var...
Bir zahmet ilet annene olur mu :)
sevgiler...

Evren Yasa said...

Lavantin ve Burcu, annemin diger calismalarini da ekledim, umarim onlari da begenirsiniz..

Ayse Pamuk said...

Bunlar serginelesi resimler.Annenizin güzel ellerinden öpüyorum.Sevgiler.Sizi bloguma ekleyeceğim.http://ballkabak.blogspot.com/

akrepburcu58 said...

Annenizi gönülden tebrik ediyorum. Demekki çok yetenekliymiş ama evin ve çocukların sorumlulukları ağır bastığı için bu yönünü ortaya çıkaramamış. Sizler yuvadan uçunca da bu yeteneğini açığa çıkarmış. Ben yaş olayına da inanmıyorum. İnsan hangi yaşta olursa olsun birçok şeyi başarabilir. Ben de 50 yaşındayım ama her türlü çalışmalara( sosyal işler, tiyatro, el işleri vb.) katılıyorum. Annenizi ve onu bu şekilde yücelten sizi kutluyorum.
akrepburcu58.blogcu.com

Unknown said...

Hikayeniz o kadar tanidik ki... Annem beni ve ablami evlendirdikten sonra -55 yasindaydi- resme basladi. Bursa'da bir sanat galerisinde kurslara devam ediyor... Annenizin resimleri de cok guzel! Yasasin sanatci annemlerimiz
Zeynep Durak Yilmaz - Bruksel

etki alanı said...

Birden evlat kokusu verdi bu yazı bana...Ne mutlu annene,böyle güzel bir evlada sahip olduğu için...
Bloğunun tadı,tüm evlatlara bulaşsın...
yeteneğini ortaya çıkarma cesaretinden dolayı anneni de yürekten kutluyorum..

Ben de şanslı annelerden biri olduğum için,çok sevdim seni sevgili Evren...
Bu duygular varken,karşılıklı ilişkiler,hep saygın olacaktır...
Kocaman öpüyorum seni...
(samimiyetim,sıcaklığından)
TüTü

Evren Yasa said...

Son yazilan yorumlari uzun zamandir siteyi kontrol etmedigimden gorememisim, cok ozur diliyorum..

Cok guzel seyler yazmissiniz, cok duygulandim. Cok tesekkur ederim.

Bence herkes annesine babasina layik insanlar olmali, onlarin degeri bambaska.. Sonucta tahta parcasiyken bizleri sekillendirip, ortaya mucizevi eserler cikariyorlar.. Hayran kalmamak, saygi duymamamak mumkun degil..

Butun annelerin ellerinden opuyorum..

Tılsımsanat evi said...

merhabalar annenizi kutluyorum ellerine emeğine sağlık harika eserler devamını bekliyorum hiç bıkmadan gezebilirim bende resim dersi alıyorum inşallah bişeyler yapabiliriz tek kelimeyle bayıldım sizide tebrik ediyorum böyle bişey yaptığınız için başarılar sevgiyle kalın

Tılsımsanat evi said...

Tekrar merhaba ben sizin annenize bayıldım bu mesajı yazarken ellerim titriyor heyecandan ben resim kursuna yeni başladım bende bir anneanneyim içimde acabalar vardı ama annenizi görünce hiç şüphem kalmadı başaracağım dedim Annenize saygılarımı iletin mümkün olsada fikirlerinden yararlanabilsem kucak dolusu sevgiler